Trening siłowy dla kobiet i mężczyzn

Trening siłowy dla kobiet i mężczyzn opiera się na podobnych zasadach. Podstawą jest oczywiście ćwiczenie z oporem, którym w wypadku treningu siłowego jest obciążenie. To ono sprawia, że nasze mięśnie pracują o wiele mocniej i mogą szybko rosnąć. Obciążenie daję tę korzyść, że ujędrniamy ciało, a nasza skóra jest w o wiele lepszej kondycji, dzięki niemu. Jest to bardzo pomocny trening dla osób, które chcą zredukować swoją wagę.

Czym różni się trening siłowy mężczyzny i kobiety?

Przede wszystkim znaczącą różnicą w obu treningach jest waga podnoszonych ciężarów. Mężczyźni z reguły podnoszą więcej, choć to nie reguła. Istnieją kobiety kulturystyki, które na sztandze potrafią umieścić ponad 200 kg. Mimo wszystko, mężczyznom jest prościej podnosić większe ciężary ze względu na ich mocniejszy kościec oraz inną budowę ciała.

Trening siłowy kobiet bardziej skupia się na ujędrnieniu ciała. Jest to przede wszystkim trening oparty na przysiadach, wykrokach, czyli dolnej części ciała, która dla Pań jest bardziej problematyczna niż u płci przeciwnej. Panie skupiają również większą uwagę na zwiększonej ilości powtórzeń, a zmniejszonym ciężarze. Nie jest to regułą, ponieważ mężczyźni również robią wykroki, ale z o wiele większymi ciężarami i mniejszą ilością wykroków w serii. Co do Panów, to ich trening bardziej skupia się na klatce piersiowej, treningu rąk oraz pleców. Często również robią brzuszki oraz pompki. Również więcej korzystają oni z narzędzi typowo crossfitowych, czyli np. lin albo skrzyń do wskakiwania. W ten sposób zwiększają zwinność oraz szybkość. Panie preferują ćwiczenia, które odchudzą konkretne części ciała i poprawią wygląd skóry. Bardzo często kobiety wykonują trening na triceps, dzięki czemu pozbywają się tzw. pelikanów. Lubią również deskę, która działa na całe nasze ciało i świetnie kształtuje brzuch. Często wykonują ją z dodatkowym obciążeniem na plecach. Mężczyźni za to bardzo chwalą sobie robienie pompek oraz podciągania na drążku. Dzięki temu wzmacniają zarówno plecy, jak i ręce.

Mimo różnic w treningu siłowym kobiet i mężczyzn, obie płcie na równi powinny korzystać z dobrodziejstw jakie daje siłownia. Przede wszystkim pozwala na ukształtowanie wymarzonej sylwetki. Panie nie powinny bać się siłowni, ponieważ dobrze skomponowany trening może zdziałać cuda.

Jaki są zalety treningu siłowego?

Bez wątpienia główną zaletą treningu siłowego jest działanie wielokierunkowe. Przede wszystkim zwiększa naszą siłę, odporność mięśni (za sprawą dźwiganych ciężarów), wzmacniają ich strukturę. Dodatkowo trening taki daje nam wzmocnienie masy kostnej, dzięki czemu kości są mniej podatne na złamania czy pęknięcie.

Pomaga pozbyć się tkanki tłuszczowej, ale także dzięki zwiększeniu objętości mięśni bardzo przyspiesza przemianę materii. Im więcej mamy mięśni, tym szybciej spalamy zbędny tłuszcz. Mięśnie pozwalają na bardzo szybką przemianę materii, ale także sprawiają, że nasza sylwetka wygląda na wysportowaną i bardzo szczupłą. Ładnie wyrzeźbione ciało wygląda o wiele lepiej, a skóra jest bardzo napięta.

Polecane artykuły