Trening redukcyjny

Trening redukcyjny powinien przede wszystkim opierać się na połączeniu treningu tlenowego -aerobowego oraz treningu siłowego. Sam trening aerobowy, tak często stosowany przez wiele kobiet, niestety nie daje zadowalających efektów. Dzieje się tak, ponieważ to właśnie za sprawą treningu siłowego ujędrniamy skórę i sprawimy, że nasze ciało stanie się smuklejsze. Jednocześnie trening siłowy bardzo szybko rozbudowuje mięśnie, co pomaga w szybszym spalaniu tkanki tłuszczowej. Dzięki temu przyspiesza nasz metabolizm, a redukcja tłuszczu jest o wiele bardziej efektywna.

Trening na redukcji powinien być skonstruowany tak, aby w pojedynczym cyklu ćwiczyć konkretną partię mięśni. Dzięki temu nie przeciążymy się zbytnio, a skupienie się na danych partiach sprawi, że trening będzie całościowy i idealnie skomponowany. Nie pominiemy żadnej grupy mięśniowej i całe nasze ciało będzie równo wytrenowane. Możemy podzielić go w ten sposób, aby jednego dnia ćwiczyć np. mięśnie nóg, by następnego skupić się na rękach i mięśniach pleców. W ten sposób wcześniej pracujące mięśnie będą mogły zregenerować się. Jest to niezwykle istotna kwestia, zwłaszcza przy treningu siłowym, który wiąże się z obciążeniem mięśni.

Podczas redukcji bardzo ważne jest przyspieszenie przemiany materii. Pomoże nam w tym trening tabata, który opiera się na bardzo intensywnych ćwiczeniach, wykonywanych w krótkim czasie. Taki trening trwa jedynie kwadrans, max do 20 minut, ale ćwiczenia są wykonywane bez przerw, a osoba ćwicząca jest w ciągłym ruchu. Uruchamia praktycznie wszystkie mięśnie i pozwala na szybsze spalanie tkanki tłuszczowej. Pracujemy na najwyższym tętnie, przez co nasze ciało może ciągle zwiększać swoją wytrzymałość. Trening taki składa się przede wszystkim z podskoków i wymachów rąk i nóg. Polecany jest osobom, które ekspresowo chcą polepszyć swoją kondycję fizyczną, spalić tkankę tłuszczową oraz poprawić koordynację ruchową.

Trening na redukcji powinien obejmować również ruch w formie rekreacyjnej, by nie przemęczać organizmu zbyt dużym wysiłkiem. Stały i bardzo intensywny wysiłek może nas szybko zniechęcić, a sfera psychologiczna podczas odchudzania pełni naprawdę ważną rolę. Świetnym ćwiczeniem jest więc pływanie. Zajęcia na basenie nie tylko rozluźnią całe ciało, ale również sprawią, że zadbamy o naszą skórę. Jak wiadomo - woda poprzez masaż poprawia krążenie krwi, co przekłada się na ujędrnienie skóry i wysmuklenie sylwetki.

Podczas redukcji często rezygnujemy z tzw. śmieciowego jedzenia. Za sprawą diety oraz zmniejszenia ilości cukru nasze ciało będzie chciało pozbyć się toksyn. Poprawa krążenia krwi za sprawą pływania na pewno pomoże w szybszym pozbyciu się zbędnych metabolitów. W ramach regeneracji po treningach, polecane są również spacery na świeżym powietrzu. Jest to spokojna forma ruchu, którą mogą wykonywać nawet osoby z dużą otyłością czy nadwagą. Jest bardzo pomocna podczas procesu redukcji i przyspieszy realizację naszego celu.

Polecane artykuły