Suplementy dla początkujących na siłowni

Dzisiejszy świat i media pokazują nam jak ważne jest utrzymanie prawidłowej masy ciała oraz zgrabnej sylwetki. Na każdym kroku spotykamy specjalistów, którzy zachęcają nas do ćwiczeń i dbania o siebie. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób zaczyna starania o uzyskanie idealnej figury. Zaczynamy chodzić na siłownię, sportowe zajęcia czy też podejmujemy się wyzwań w domu. Jednakże, nie każdy ma świadomość jakie suplementy uwzględnić w swojej diecie, by efekty były jak najlepsze. Jak powszechnie wiadomo, bez minerałów i witamin ciężko nam poprawnie funkcjonować. Warto więc wzbogacić swoją kuchnie w najpotrzebniejsze produkty.

Najbardziej znaną i powszechną odżywką, jaką możemy stosować po treningu, żeby dostarczyć wszystkich niezbędnych składników do organizmu jest – białko. Na rynku znajdziemy wiele zróżnicowanych preparatów białkowych, jednak warto sięgnąć po te wysokiej jakości, które są szybko przyswajalne i wchłaniane przez organizm, np. białko serwatkowe.

Po skończonym treningu, warto również sięgnąć po odżywki węglowodanowe oraz węglowadanowo-białkowe. Pierwszy suplement z ww. to tzw. carbo – odżywka bezbiałkowa, która ma na celu dostarczenie organizmowi energii po treningu (15 minut), kiedy to właśnie najbardziej potrzebujemy uzupełnienia start energetycznych. Drugą możliwością są gainbody, jest to połączenie białek z cukrami i najlepiej stosować je w momencie, gdy nie mamy możliwości spożyć posiłku.

Dla osób początkujących, które planują skutecznie pozbyć się zbędnych kilogramów, polecamy tak zwane termogeniki (spalacze tłuszczu). Podnoszą one temperaturę ciała podczas wysiłku fizycznego, a także nasilają produkcję energii z naszej tkanki tłuszczowej, a co za tym idzie - zwiększają potliwość. Osoby, które maja problemy z sercem, tarczycą czy krążeniem krwi, nie powinny stosować tego typu wspomagaczy.

Warto również sięgnąć po aminokwasy BCAA, których organizm nie jest w stanie wytwarzać samoczynnie. Stanowią one jedną z najpopularniejszych grup, które wspomagają nasze ciało w procesie budowy masy i siły mięśniowej. Charakteryzuje je silna przyswajalność oraz stymulacja procesów anabolicznych – syntezy białek.

Polecaną przez specjalistów z zakresu dietetyki i suplementacji jest również popularna kreatyna. Zwiększa ona wytrzymałość oraz nawodnienie ciała w trakcie wysiłku fizycznego, w związku z czym nasze mięśnie zyskują na sile i masie.

Jak widać, dostarczenie odpowiednich białek, witamin i minerałów jest bardzo istotnym aspektem dla naszego organizmu, podczas treningu, gdyż nie tylko zbawiennie wpływają one na nasze ciało i mięśnie, ale wspomagają nas podczas walki o uzyskanie wymarzonych efektów.

Polecane artykuły