Spalacze tłuszczu - co powinny zawierać?

Każda osoba, która kiedyś zahaczyła o siłownię bądź zainteresowana tematyką klubów fitness, budowania sylwetki lub diety, bez wątpienia spotkała się z terminem „spalacze tłuszczu”. Czym właściwie są te specyfiki i co powinny zawierać?

Spalacze tłuszczu to preparaty zawierające substancje przyspieszające spalanie tkanki tłuszczowej. Zanim jednak zdecydujemy się na dodanie ich do suplementacji, powinniśmy pamiętać o aktywności fizycznej i determinacji w dążeniu do zrzucenia wagi, ponieważ bez tych aspektów nie osiągniemy wyniku, który obraliśmy sobie na początku naszej przygody z likwidacją tłuszczu.

Jaki składnik powinien posiadać odpowiedni spalacz tłuszczu, aby był skuteczny? Najlepiej taki, w którym aktywne substancje będą się wzajemnie uzupełniać i wzmacniać swoje działanie w organizmie. Dobry termogenik będzie wspomagał spalać nasze kalorie bez negatywnego wpływu na samopoczucie czy zdrowie.

Podstawowymi komponentami, które powinny zawierać spalacze są produkty pochodzenia naturalnego takie jak:

  • - ekstrakty z zielonej herbaty – powodują zmniejszenie apetytu i pozytywnie wpływają na poziom cholesterolu w organizmie. Zielona herbata pobudza również przemianę materii. Posiada galusan epigallokatechiny, który pozytywnie wpływa na proces termoregulacji poprzez dodatkowe czerpanie energii na wydzielanie ciepła z zasobów odłożonej tkanki tłuszczowej.
  • - johimbina oraz ekstrakty z zielonej kawy – czyli wyciąg z kory zachodnioafrykańskiego drzewa. Działa podobnie do kofeiny. Zwiększa ilość uwalnianego tłuszczu z komórek tłuszczowych. Warto jednak pamiętać, że ten suplement diety nie może być przyjmowany przez osoby, które mają problemy z wątrobą lub nerkami.
  • - kofeina – można ją znaleźć w ziarnach kawy, kakaowca oraz owocach guarany. Przyspiesza proces lipolizy (uwalnianie kwasów tłuszczowych do krwioobiegu) co wiąże się z ulepszeniem procesu przemiany materii. Kofeina zwiększa poczucie przyjemności ponieważ pobudza korę mózgową i wzmaga produkcję dopaminy. Wiąże się to także ze zmniejszeniem zmęczenia. Preparat z kofeiną, przyjmowany w istotnych dawkach, może podwyższać ciśnienie. W związku z tym osoby zmagające się z nadciśnieniem nie powinny sięgać po ten spalacz.
  • - guarana – wykazuje podobne działanie do kofeiny. Posiada duże ilości guaraniny, która nie wpływa bezpośrednio na spalanie tłuszczu, lecz powoduje zwiększenie chęci do działania. Dzięki stosowaniu tego spalacza będziemy odczuwać mniejsze zmęczenie i poprawę sił energetycznych.
  • - papryka cayenne – pomaga kontrolować wagę, a jej smak hamowuje apetyt. Dodatkowo papryka działa stymulująco na zwiększenie wydatkowania energii.
  • - jagoda acai – południowo – amerykański owoc, który posiada antyoksydacyjne właściwości. Pomaga w przyspieszeniu metabolizmu, ponieważ jest obfity w witaminy, a co najważniejsze w ważne tłuszcze omega.

Do naturalnych spalaczy tłuszczu można zaliczyć również L-karnitynę. Występuje ona naturalnie w ludzkim ciele. Jej wytworzenie jest zależne od zjedzenia produktów zawierających witaminy B3, B6 i C, żelazo, lizyna czy metionina (drób, ryby, mleko, czerwone mięso). Jest produktem, który pomaga usuwać nadmiar wolnych kwasów tłuszczowych, powstających np. przy zwiększonej ilości węglowodanów, przenosząc je do miejsca, w którym są spalane. Poza tym działa antyoksydacyjnie i poprawia wytrzymałość w trakcie ćwiczeń fizycznych, jak i po treningach. Trzeba pamiętać, że dobry spalacz tłuszczu nie powinien negatywnie wpływać na nasz układ krwionośny i nerwowy. Dodatkowo systematyczna aktywność fizyczna oraz dobrze dobrana i zbilansowana dieta są kluczem do zrzucenia wagi i pozbycia się zbędnej tkanki tłuszczowej.

Polecane artykuły