Na czym polega redukcja tkanki tłuszczowej?

Wiele osób, zaczynając swoją przygodę z siłownią, ma na celu zgubienie zbędnych kilogramów.

Jak w życiu każdego sportowca, zawsze warto wyznaczyć swój cel i odpowiedni plan treningowy, by osiągnąć zamierzony efekt. Na początku warto zapamiętać, że redukcja tkanki tłuszczowej to proces, który nie kończy się po jednym dniu, jest on znacznie dłuższy – dlatego warto uzbroić się w cierpliwość oraz odpowiednią motywację do ćwiczeń i diety.

W drodze do spalenia tłuszczu, wyróżniamy trzy główne elementy, które wpływają na rezultat, do którego dążymy.

Przede wszystkim – odpowiedni trening. Najczęstszymi zalecanymi ćwiczeniami są te aerobowe, inaczej zwane tlenowymi. Jest to średniej intensywności wysiłek fizyczny, który powoduje, że rytm serca przyspiesza i zaczynamy wydzielać dużą ilość potu. Czas trwania: powyżej 30 minut.

Możemy wybrać pływanie, jazdę na rolkach/łyżwach, bieganie czy chociażby jazdę na rowerze.

Drugim typem treningu są ćwiczenia beztlenowe, które wykonujemy również przez 30 minut. Pomagają spalić zbędną tkankę tłuszczową i chronią przed utratą tkanki mięśniowej. Taki trening powinien angażować jak najwięcej partii mięśni. Najlepiej sprawdza Full Body Workout (czyli w skrócie FBW). Można w nim wyróżnić m.in. treningi obwodowe oraz treningi ogólnorozwojowe.

Ważnym elementem jest dieta redukcyjna, która będzie dostarczać naszemu organizmowi niezbędnych składników - witaminy, minerały, białka, węglowodany i tłuszcze. Nasze żywienie powinno być więc zróżnicowane i smaczne. Dzięki czemu wyrobimy sobie zdrowe nawyki, którymi osiągniemy wymarzone efekty. Ważne jest, by nasz jadłospis zaopatrzyć w takie produkty jak drób, ryby, jaja, nabiał i fasola (czyli białka), oliwę z oliwek, olej lniany, tran i olej kokosowy, orzechy (czyli tłuszcze wartościowe), ziemniaki, bataty, kasza jaglana/gryczana (czyli węglowodany). Warto też pić dużo wody i unikać cukrów prostych (znajdziemy je w napojach gazowanych, sokach czy smakowych jogurtach).

Podczas drogi do osiągnięcia wymarzonego efektu ważna jest regularność. Aktywność fizyczną i dietę warto wzbogacić o trzeci element, który pomoże nam przetrwać przez pierwsze trudne chwile nowych postanowień - motywacja. Może ona być w różnych formach. Czytanie artykułów, znalezienie partnera na siłownie, zapisywanie własnych pomiarów i wyznaczanie sobie celów, które można zapisać na kartę i umieścić w widocznym miejscu czy też rywalizacja z drugą osobą. Tak naprawdę nie ważne jak – ważne, by dawało pozytywny efekt!

Polecane artykuły