Pole dance - wpływ na sylwetkę

Z wielu dyscyplin sportowych, które rzeźbią naszą sylwetkę, jednym z najciekawszych jest pole dance. Początkowo kojarzący się domami publicznymi, teraz zyskuje coraz większą sławę, kwalifikowany do dyscyplin sportowych. Nie wiele osób jednak wie, że właśnie ta aktywność fizyczna angażuje prawie wszystkie partię mięśni naszego ciała: pleców, ramion, brzucha, nadgarstków, łydek, barków czy pośladków. Sam taniec wymaga bardzo dużej ilości siły w krótkim czasie, dzięki czemu mamy do czynienia z wysiłkiem beztlenowym, który bardzo dobrze wpływa na zrzucenie zbędnych kilogramów i uzyskania zgrabnego ciała.

Pole dance to tak naprawdę połączenie treningu siłowego i cardio, co przy dobrze zbilansowanej diecie i regularności przekłada się na atrakcyjny wygląd. Ilość utraconych kalorii podczas jednej sesji jest równa ćwiczeniom siłowym, jakie możemy odbyć na siłowni. Oznacza to, że wykonując ten rodzaj treningu, możemy wesprzeć proces odchudzania. Taki wysiłek fizyczny idealnie wzmacnia mięśnie i mimo, iż często spotykamy się z osobami, które pierwszy raz maja do czynienia z taka intensywnością, już po pierwszych zajęciach możemy zauobserwować spore efekty.

Podczas ćwiczeń Panie mogą się pozbyć cellulitu, a także poprawić wygląd swojego biustu. Mamy lepsze krążenie krwi, mięśnie stają się pełniejsze, skóra zyska na jędrności, jest bardziej elastyczna i napięta. Dodatkowo pole dance pomaga odstresować się i wpływa na poprawę rozwoju mięśni, odpowiedzialnych za pracę stawów oraz za tych, które utrzymują prawidłowe ułożenie naszego kręgosłupa (nie garbimy się). Idealnie wpływa to na wzrost naszej pewności siebie i wyższą samoocenę.

W takiej dyscyplinie nie ma rutyny, w zależności od poziomu umiejętności, możemy uczyć się co rusz nowych figur, które aktywują zupełnie inne partie sylwetki. Również brak nudy powoduje odpowiednią motywację i chęć wykonania skomplikowanych póz. Taniec jest również idealnym dodatkiem do innych aktywności np. Treningu aerobowego czy chociażby siłowego. Łącząc go z tym drugim, wzmocnimy nasze mięśnie znacznie szybciej, dzięki czemu łatwiej opanujemy nowe, trudniejsze figury. Warto także pamiętać o rozgrzewce przed treningiem - pomaga ona rozruszać stawy, zwiększyć ukrwienie mięśni czy też wzmocnić ścięgna. Jest to bardzo ważne, gdyż niektóre figury wymagają dużego obciążenia stawów.

Połączenie tańca i fitness, powoduje wyzwolenie ogromnych pokładów pewności siebie, samoakceptacji czy w przypadku kobiet – seksapilu, kobiecości i świadomości własnego ciała. Dlatego też, patrząc na tak dużą gamę możliwości, warto nie ulegać stereotypom i spróbować tego rodzaju aktywności. A jak już się zacznie, nie zrażać się trudnościami, jakie możemy napotkać na samym początku i dążyć do tego, by wytrwać w treningu. Jak mówi znane powiedzenie: „Po burzy zawsze wychodzi słońce” i tak będzie w tym przypadku, gdy po ciężkich początkach, dzięki pole dance będziemy w stanie zachwycić innych naszą koordynacją ruchową, gracją i idealną figurą.

Polecane artykuły